Tekstforfatning handler om mere end bare ord
Tekstforfatning kan have langt større værdi end man umiddelbart tror. Der ligger nemlig en stor værdi i at have velskrevne tekster på sin hjemmeside i dag. Velskrevne tekster kan være med til at øge konverteringsraten og troværdigheden, når dine budskaber er velformulerede og du har været grundig. Det er ligeledes med til at styrke profileringen af virksomhedens ydelser eller produkter.For os er tekstforfatning lig med kommunikation – fordi din virksomhed gennem tekster og content kommunikerer direkte med dine kunder. Når du anvender tekstforfatning, som din kommunikationskanal til dine modtagere øger du samtidig chancen for at påvirke modtageren i den ønskede retning.
Tekstforfatning er et vigtigt værktøj i din kommunikation
Har du oplevet at komme ind på en hjemmeside, hvor teksterne er sjuskede, måske med fejl eller upræcise sætninger? Her kan disse fejl eller misforståelser påvirke, at man opfattes som et useriøst eller uprofessionelt firma. Selvom det ikke har været hensigten, eller i værste fald noget man ikke har opdaget, så kan din virksomhed fremstå på en negativ måde for modtageren.
Modtageren vil vurdere signalværdien i de små finesser, for at kunne føle sig tryg og komfortabel med at handle med en online virksomhed. Det er ikke som en fysisk butik, hvor man kan se og kigge ejeren eller medarbejderen i øjnene.b
Det primære og vigtigste værktøj du som hjemmeside-ejer har, for at kommunikere med dine kunder er gennem tekstforfatning. Derfor er det også vigtigt, at dele al den viden du har omkring dit produkt. Det er ikke en selvfølge, at alle dine kunder har den samme viden omkring produktet, som du har. Sørg derfor for, at fremhæve al den viden og værdi du kan tillægge dit produkt eller ydelse.
Tekstforfatning handler om skarp kommunikation
Den skarpe tekstforfatning kan være altafgørende for enten et potentiel salg eller for at kunden i det hele taget forstår dit budskab. Det er derfor vigtigt ikke at undervurdere, hvilken effekt god tekstforfatning med nøje udvalgte ord eller sætninger kan medføre virksomheden – især når det kommer til online markedsføring.
Hvis du er stolt af dit produkt, eller slår på at det er af høj kvalitet, så er det ligeledes væsentligt, at din beskrivelser og formuleringer også afspejler den høje kvalitet. En disharmoni mellem præsentationen af dit produkt og dens beskrivelse kan gøre din kunde i tvivl om troværdigheden af dit produkt.
Vælg den rette tekstforfatter
Overvejer du at få kigget dine tekster igennem på din hjemmeside eller webshop? Hvis du gør det, så er det væsentligt, at finde den helt rette tekstforfatter som din samarbejdspartner. Der findes i dag en række tekstforfattere, som hver har forskellige skrivestile og kvaliteter – derfor er det vigtigt, at finde en samarbejdspartner, som forstår din virksomhed, din kundegruppe og hvordan der bedst muligt kommunikeres ud til dem. En tekst er nemlig ikke bare en tekst. Det handler om håndværk – i dette tilfælde handler det om at lave et godt stykke håndværk!
Hos Marketing Time sætter vi god tid af til at forstå din virksomhed, dit produkt/ydelse og din kundegruppe. I sammenråd med dig får vi skabt en rød tråd, for at formidle dit budskab bedst muligt. Derefter går vi grundigt til værks med at overveje, hvilke ordvalg og vendinger der bedst henvender sig til din kundegruppe. Vi laver samtidig en søgeordsanalyse, som giver os en indikation af, hvilke emner, der bliver søgt mest på indenfor din branche.
Det gør vi for, at sikre os bedst muligt, at din virksomhed får de bedste placeringer på Google. Sidst, men ikke mindst: forinden vi sender det endelige oplæg til dig, laver vi det vi kalder et krydstjek. Et krydstjek er, hvor den skrevne tekst vil blive sendt til minimum to af vores andre dygtige tekstforfattere, som vil læse og rette teksten igennem. Her vil der igen blive fokuseret på tekstens kvalitet i form af ordforråd, opbygning og grammatik. På denne måde sikrer vi os, at du opnår den højeste kvalitet.
Hos Marketing Time er vores tekstforfattere nørder! Derfor kalder vi dem ordsnedkere. Hos os er der en intern konkurrence, om at udvælge de mest værdifulde og meningsfulde ord, for at fremme vores kunders budskaber. Vi sætter en stor ære i, at være kreative og omhyggelige med hvert ord, for at sikre, at vores kunder får de bedste tekster, samt opnår de bedste resultater på søgeresultaterne.
Skal vi hjælpe dig på vej med at skrive gode tekster for din virksomhed?
Så kontakt os meget gerne på:
kontakt@marketingtime.dk eller +45 21 96 97 13.