Hvad er
søgemaskineoptimering (SEO)

For at blive fundet og være synlig for ens potentielle kunder på Google, kræver det at man bliver fundet på de søgeord, som der søges efter. Vi arbejder med, at dine tekster bliver lettere at læse for søgemaskinerne (fx produkttekster, kategori tekster eller SEO-tekster).

Det arbejder vi med på forskellige måder. Til en start kræver det, at man laver en søgeordsanalyse. Det vil sige, at forinden man begynder på teksterne starter med at undersøge, hvilke ord eller emner der bliver søgt mest på inden for ens niche om måneden. Denne søgeordsanalyse kan anbefales at gøre et par gange om året, for at sikre at der fokuseres på de rette søgeord.

Når man begynder på SEO-arbejdet er det væsentligt, at man ikke kun fokuserer på at inkludere søgeordet, og at gøre det så mange som muligt. Google kigger efter så mange flere faktorer, når det kommer til SEO.

Eksempelvis er det relevant at skrive ud fra, og bruge overskrifter, som kunderne typisk vil søge efter. Det klæder én på til at kommunikere mere relevant og målrettet, og man kan tage fat i spørgsmål eller svar, som er relevante for potentielle kunder i forhold til dit produkt. Det giver også en mulighed for at fange kunder på forskellige stadier i deres købsrejse.

Mens du skriver, er det vigtigt, at du er strategisk i forhold til, hvor og hvordan du placerer dine søgeord, for at kunne få maksimal effekt af dit content-arbejde. Her ser Google også på, om der bliver brugt ord som relaterer sig til søgeordet i fokus.

Skil dig ud med tekster der vinder dine kunders hjerter

Det er super vigtigt i dag, at kunne differentiere sig på markedet på grund af den højere konkurrence om de gode placeringer. Derfor er det vigtigt at fokusere på, hvordan man i stedet for direkte salg kan sælge sit produkt, så det både er mere interessant for Google, men også interessant at læse for dine potentielle kunder. Dette kan du gøre ved, at skrive en god og relevant storytelling omkring dit produkt eller ydelse. Du vil på denne måde, få skabt et behov for dit produkt igennem måden du kommunikerer dit budskab på.

#

Er gode SEO-tekster nok til at komme frem på Google?
content marketing

Det er flere faktorer som spiller ind i Googles algoritmer, for at din virksomhed eller dit content bliver velset på Google:

- Korrekt brug af søgeord i dine metatekster og metatitler. (Det er også gældende i din brødtekst).

- De eksterne links du modtager skal være fra anerkendte hjemmesider, som har troværdighed og er populære blandt læserne.

- Der skal være en relevans eller sammenhæng mellem de linksider du modtager links fra og din egen hjemmeside. Netop for at opbygge troværdigheden om din hjemmeside.

- Hvor lang tid man kan fastholde sine hjemmeside besøgende. Kan man dét, er det et positivt signal til Google om, at hjemmesiden er et besøg på.

- Sammenlignet med dine konkurrenter er det væsentligt at se, hvor mange links du modtager på din side kontra deres.

Er SEO vejen til salg?

SEO er vejen til at din virksomhed bliver synlig i søgemaskiner overfor potentielle kunder. På denne måde bliver der skabt trafik ind på din side.

SEO er nøglen til at du kan sikre dig, at du får den “rette” trafik ind på din hjemmeside. Altså kunder som egentlig søger efter dit produkt eller som har et direkte behov. Her kan du sikre dig en masse relevant trafik på siden. Det kan langt hen af vejen sikre dig et salg, hvis dit content er godt - rigtig godt! Men din hjemmeside skal også være brugervenlig og konverterbar, for at gøre trafikken mere effektiv.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du kommer igang? Eller hvor du skal starte? Så tag fat i os her. Vi hjælper dig glædeligt igang med et par gratis råd og værktøjer.

Vi har et professionelt team i dag, som sætter en ære i at skabe salg og sunde resultater for vore kunder. Måske vi også kan hjælpe dig?