SEO for psykologer

SEO for psykologer

Et udpluk af psykologkunder som har topplaceringer

 

 

Psykolog Rune Potoker

Psykolog Kasper Høgh

Psykolog Britta Danø

Psykolog Karin von Daler

Psykolog Mia Schwartz

Psykolog Henrik Holm

Vi er specialiseret i SEO for psykologer

Hos Marketing Time er vi specialiseret i SEO (søgemaskineoptimering) for psykologer. Det har vi valgt at gøre af den naturlige grund, at jeg er uddannet psykolog fra Aarhus Universitet. Her stod jeg selv for 5 år siden og skulle til at starte op som selvstændig psykolog og business coach. Jeg fandt hurtigt ud af, at det krævede SEO-arbejde for at blive synlig på Google.

Jeg brugte derfor tid og kræfter på at forstå SEO og de forskellige algoritmer, Google vægter højest for at det giver gode placeringer på de forskellige søgeord. Sidenhen har jeg specialiseret sig mig at tilbyde SEO-arbejde til andre psykologer, som står i samme situation eller udfordring som jeg stod i.

SEO-tekster uden at gå på kompromis med psykologens faglighed

En stor del af SEO-arbejdet handler blandt andet om at udgive artikler, pressemeddelelser og tekstarbejdet på ens hjemmeside. Og lige præcis her oplever jeg, at mit arbejde kan være en fordel for en psykolog. Jeg tager nemlig både højde for det SEO-tekniske arbejde der skal laves, men uden at gå på kompromis med det psykologfaglige, og hvordan man bedst muligt kommunikerer til psykologens målgruppe.

Hvorfor skal du tænke i online synlighed som psykolog?

Som psykolog er du sikkert interesseret i at have et godt og løbende kundeflow. Det betyder nemlig, at du har en kalender, der er godt fyldt. Det gyldne spørgsmål er selvfølgelig bare, hvordan du får det. For desværre er det ikke altid nok bare at have en hjemmeside, da det ikke er en garanti for, at du bliver vist i søgeresultaterne på Google, når potentielle klienter skal bruge en psykolog. Heldigvis er det her, at SEO-arbejde kan komme på banen. 

Når du prioriterer SEO for din psykologpraksis, så vil du opleve, at det netop er din klinik, der bliver vist på udvalgte søgeord. Du kan derfor også være med til at sikre dig, at du får den synlighed der skal til for, at nye klienter ender på din hjemmeside. 

 

Sådan kommer du i gang med SEO

Det behøver hverken at være uoverskueligt eller bøvlet at komme i gang med SEO. Prøv engang at læse med herunder. 

Før SEO-arbejdet på din hjemmeside skal i gang, så det vigtigt at spore sig ind på de ydelser eller kunder, du ønsker flere af. Det er nemlig vigtigt, at SEO-arbejdet tager udgangspunkt i præcis de ting, du ønsker mere af i din klinik. Derfor tager vi typisk også en god snak omkring de forløb, du brænder ekstra meget for at have. 

Den næste ting vi skal have afklaret er, hvor i landet SEO-arbejdet skal målrettes. For hvis du eksempelvis har en klinik i Lyngby, så er det et must at tiltrække klienter i dette område, så du får så relevant trafik ind på din hjemmeside som muligt. 

Når vi har sporet os mere ind på de ting, SEO-arbejdet skal centreres omkring, så går vi i gang med at lave en søgeordsanalyse. 

Med en søgeordsanalyse får du bud på konkrete søgeord, der kan arbejdes med. Den bliver præsenteret for dig, så du endeligt godkender den retning, der sættes. 

Kontakt mig gerne, hvis du ønsker at få din hjemmeside op på Google

Er du nystartet psykolog eller har du haft din praksis i flere år? Så skal du være mere end velkommen til at kontakte mig på cb@marketingtime.dk eller 21969713